آرشیو اردیبهشت ماه 1397

کتاب ها و سخنرانی های استاد علی اکبر خانجانی در باره همه موضوعات انسانی

آخرالزمان ( سیر قهقرائی زمان - ضد زمان )

۵۸ بازديد

آخرالزمان ( سیر قهقرائی زمان - ضد زمان )

۹- ولی آن بخش از تاریخ کائنات که مربوط به عصر ما می شود اینست که در این دوره هفت هزار ساله اخیر که کل تاریخ تمدن موجود بر روی زمین است، شش هزار سال اول یعنی دوره نزول به پایان رسیده و ما در آخرالزمان دوران خویش قرار داریم یعنی در عرصه عروج هستیم که عرصه ضد زمان است و زمان در نفس بشری سیر قهقرائی دارد.  همانطور که علی (ع) می فرماید که در آخرالزمان یکسال تبدیل به ماه می شود و ماه به هفته تنزل می یابد و هفته به روز و روز هم به ساعت.  زیرا زمانیت و دهریت مربوط به عرصه نزول است که دور شدن از مبدأ می باشد که این دوری همان گستره زمان است و ما اینک روی به مبدأ داریم و لذا در مسیری خلاف تاریخ در حرکتیم.  و اینست راز کلام خدا در قرآن: کودکانی که پیرند. 

استاد علی ا******* خانجانی

کتاب خداشناسی امامیه جلد دوم ص ۳۷۹

انسان امپریالیست

۴۵ بازديد

انسان امپریالیست


کسی که از دوست داشتن اکراه دارد و بلکه فقط می خواهد که دوست داشته شود ذاتاً امپریالیست است...
شناخت امپریالیستی سودائی جز محبوبیت خویش ندارد و آنگاه هم که محبوب واقع شد نابود می کند زیرا تاب تحمل این محبوبیت را ندارد....
انسان امپریالیستی، یعنی انسانی که جز محبوب واقع شدن ندارد در عمل هم حامی و مرید قدرتهای امپریالیستی جهان است : مرید شاهان و دیکتاتورها و جهانخواران رنگارنگ. اینست که همه این نوع آدمها امروزه تمدن غرب و خاصه آمریکا را کعبه آمال خود می دانند. اینان دشمن عشق و دل هستند و لذا برای پنهان ساختن ماهیت خود، کردارشان تماماً تعاشقی و دلبری می باشد. همه امپریالیست ها ملوس هستند و تواضع نمایی و هنر فروشی و عشق - بازی مذهب آنهاست.


استاد علی اکبر خانجانی
کتاب شناخت شناسی ص ۹۰

زن و ثروت

۵۰ بازديد

زن و ثروت

مسئله نصف بودن حقوق اقتصادی زن در ارث و میراث به لحاظ ذاتی به همین امر مذکور باز می گردد زیرا که زن حرص و طمع بسیار کمتری در امور اقتصادی نسبت به مرد دارد و قناعت اقتصادی اش بسیار بیشتر است هر چند که بسیاری از مردان با تزویر سعی می کنند که ثروت اندوزی و مال پرستی خود را به حساب خواسته های زنان خود بگذارند و بر آنان منت نهند و آنان را بدهکار نمایند تا بدین طریق بر سلطه خود نسبت به زن بیفزایند.  کل دنیا پرستی زن اساساً در تزئین و زیباسازی خانه است که امری به لحاظ اقتصادی بسیار کم هزینه است.  زن عاشق زیبا سازی است و نه ثروت اندوزی.... 

 

استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب فلسفه وجودی زن ص ۴۳ 

زدواجهای موقت سنتی و مدرن

۴۷ بازديد

زدواجهای موقت سنتی و مدرن

بنابر این از طلاق تا انواع ازدواجهای موقت سنتی و مدرن ( با ملا و بی ملا ) و تا روسپی گری حرفه ای راه چندانی نیست و مثل قرار گرفتن بر یک ریل راه آهن است که خواه ناخواه از این مسیرها می گذرد.  هر چند که اکثر ازدواج های امروزی ماهیتاً و قلباً بر یک میثاق ابدی رخ نمی دهد و لذا از جنس ازدواج موقت است و به همین دلیل طلاق اینهمه آسان و فراوان است و بسیاری از ازدواج ها در کمتر از دو سال به پایان عمر خود می رسد.  زیرا فقط بر اساس نیاز جنسی و یا جنسی-اقتصادی پدید می آید و طبعاً از جنس ازدواج موقت می باشد و بدین ترتیب رگه های روسپی گری در همه این نوع ازدواج ها کاملاً مشهود است و لذا روسپی های کنار خیابان و فاحشه خانه ها بیهوده آنقدر بدنام شده اند.... 

 

استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب فلسفه وجودی زن ص ۳۶

 

آخرالزمان و سرگردانی مردم

۶۲ بازديد

آخرالزمان و سرگردانی مردم

۱۴- در آخرالزمان هر چه که سرگردانی ها و عذابها و پوچی ها شدیدتر می شود رویکرد مردمان به دین خدا هم بیشتر شده و مکر با دین هم بهمان میزان رشد یافته است و صدها و هزاران مکتب و مذهب و عرفان های جعلی از جمله این مکرها با خدا و دین اوست که دجال در رأس این مکر قرار دارد که خود را صاحب و مدعی علم و فن می داند و سعی می کند دین خدا و وعده های الهی را بدینوسیله تبدیل و تحریف کند. 

 

استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب خداشناسی امامیه جلد دوم ص ۳۸۸

 

فقر و فحشا

۴۶ بازديد

فقر و فحشا

این باور بغایت روسپیانه است که می گوید فقر اقتصادی علت روسپی گری ما شد.  زیرا یک روسپی در درون خودش کاملاً می داند که فقر اقتصادی موجب نشده است که وی به روسپی گری روی آورد.  بنابر این کسی که بعنوان یک جامعه شناس یا مصلح اقتصادی فقر اقتصادی را موجب روسپی گری می داند خودش از زنان روسپی، روسپی تر است و یک روسپی منافق است که روسپی گری را قداست می بخشد.  و اتفاقاً در همه جا پاکترین زنان را عموماً در طبقات فقیر می یابی.  و این طبقه اشراف است که روسپی گری را قداست می بخشد و خود این طبقه منشأ روسپی گری می باشد.... 

 

استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب فلسفه وجودی زن ص ۳۱ 

معالجه طبیعی امراض

۵۳ بازديد

معالجه طبیعی امراض

هر مرضی، آدمی را به قلمرو « رضا » می اندازد جبراً، تا راضی به انسان شدن خود شود و جدال را رها کند. و لذا مبارزه با هر مرضی همانا مبارزه با انسانیت خویش است و این مبارزه باعث باقی ماندن آن مرض و استمرار عذاب آوری آن در انسان می شود و این راز لاعلاجی هر مرض است. پس آنچه که علم طب نامیده می شود بر خلاف علاج و سلامت بشر عمل می کند و مرض را در بشر پایدار می کند که هم جلوی رشد انسانیت را می گیرد و هم جلوی معالجه طبیعی مرض را. اینست که علم طب ذاتاً مرض پرست و جهل پرست است و ذاتاً همه اطباء ضد مذهب و ضد شعور بیماران خود هستند و ضد سلامتی انسان. زیرا هر مرضی به انسان می گوید که: دست از حیوانیت بردار و انسان شو. ولی اطباء می خواهند با همکاری خود مریض این ندای ذاتی مرض را خفه کنند تا مریض نه رشد یابد و نه علاج. تا هم حیوان بماند و هم مریض. 

استاد علی اکبر خانجانی

کتاب شناخت شناسی ص ۹۲

حماقت مردانه و مکر زنانه

۵۹ بازديد

حماقت مردانه و مکر زنانه

" مرد مظهر عقل و زن مظهر عشق است " : به نظر ما دروغ و تهمت و جهل و سوء تفاهمی بزرگتر از این پدید نیامده است. پذیرش این ادعا از جانب مرد بزرگترین نشانه حماقت مردانه و از جانب زن هم بزرگترین نشانه مکر زنانه است. زیرا کل مکر زنانه محصول تجاهل اوست و عین تجاهل اوست.

....

این زن است که مظهر عقل است ولی عموماً از عقل خود بر علیه مرد استفاده می کند و این همان مکر اوست که به نوعی حق او نیز در قبال قلدری مرد هم محسوب می شود هر چند که در بلند مدت به ضرر خود زن است و چه بسا به مکر خود مبتلا می گردد و به جنون می گراید که این عذاب مکر او می باشد. مکرش با عقلش، عقلی که در او نقد است.

 

استاد علی اکبر خانجانی

کتاب فلسفه وجودی مرد ص ۵۶

من و پول

۵۱ بازديد

من و پول

۵۱۳- همه دیوانه اند و به واسطه دیوی که نامش " پول " است تسخیر شده اند. من تنها انسان این دورانم که این دیو نتوانسته مرا تسخیر نماید. من تنها خردمند این دورانم. من تنها کسی هستم که خودم هستم. مابقی پول هستند. من پیشوای کسانی هستم که نمی خواهند پول شوند و پول پیشوای کسانی است که نمی خواهند انسان باشند.

 

استاد علی اکبر خانجانی

کتاب " هستی بایستی"

عرفان و خون

۴۶ بازديد

عرفان و خون

 

 

جدای اینکه همه عارفان همواره جان در آستین دارند و هر یک دهها موت ارادی را تجربه می کنند تا بقول علی (ع) خالص شوند و بسیاری از آنان به تراژیکترین وضعی شهید شده اند چرا که اسرار در میان آورده اند ولی به لحاظ اجتماعی و تاریخی هم شکوفائی عرفان رابطه ای مستقیم به حجامتهای اجتماعی داشته است و در دوره جنگهای خونین شاهد ظهور عالیترین عرفانها بوده ایم. در تاریخ اسلام شاهد سه دوره کلی از جوشش عرفانی هستیم که نخستین مرحله آن از قلب خونین واقعه عاشورا آغاز می شود و در طی یک سده از آن ماجرا شاهد ظهور صدها عارف و صوفی هستیم که الّبته اکثرشان بر مدار وجود خونین امامان رخ نموده اند که دو تن از مشهورترین آنان در این دوره عبارتند از شخصیت افسانه ای «ابن سنان» و نیز با یزید بسطامی، موج دوم جوشش عرفانی از بطن جنگهای صلیبی پدید آمد که شاخص ترین سیمای این دوره منصورحلاج و شیخ اشراق است که هر دو شهید شدند. و امّا موج سوم و خونین ترین دوره تاریخ اسلام ایرانی واقعه حمله مغول می باشد که از دریای خون این ماجرا بزرگترین عرفای ایرانی و فارسی زبان در جهان آشکار شدند که عطار و مولوی و شمس و حافظ از این جمله اند و بسیاری دگر. و اکثر عارفان این دوره جان سالم بدر بردند زیرا مردم زیر تیغ مغول بودند. و امّا شور عرفانی در کشورمان افول کرده بود که با وقوع انقلاب اسلامی و حمله عراق یکبار دگر برخاست که این واقعه را بایستی موج چهارم دانست. به یک معنا آنگاه که جامعه ای دچار حجامت شده و خون زلالتر و پاکتر می گردد و نیز بطالت حیات دنیا بیشتر مشهود می شود امکان بیداری بیشتری پدید می آید. و امّا آن عارف مطلق نیز در آخرالزمان و در یک طوفان خون جهانگیر ظهور می کند.
 
استاد علی اکبر خانجانی
دائرةالمعارف عرفانی جلد ۶ ص ۶۸