آرشیو شهریور ماه 1398

کتاب ها و سخنرانی های استاد علی اکبر خانجانی در باره همه موضوعات انسانی

بچه ننه

۷ بازديد

بچه ننه 
366- انسان بچه ننه مولود و پرورش یافته خانواده ای عورت پرست است که وارد عرصه مدرنیته و حکومت آشکار عورت (زن) شده است. این بچه ننه اگر پسر باشد همچون فرمانده و امامش که مادر اوست اسوه جلوه گری و خودنمائی و خودشیفتگی است و در عطش تأیید شدن بواسطه مردان و مریدی کورکورانه و فاقد هر مسئولیتی در قبال اعمال خویش! او همچون پدرش فاقد هر اراده و عقلی است. پس مرید هر کسی است که به او فرمان دهد. و از آنجا که نسل مردان صاحب اراده در حال انقراض است و تمدن حاکم بر جهان یک تمدن بچه ننه است پس کل این تمدن بسوی مریدی علوم و تکنولوژی می رود.

367- ولی اگر این بچه ننه دختر باشد از جنسیت خود بیزار است و میل به مردواری دارد زیرا می بیند که امام و مربی او یعنی مادرش به قیمت پرستیده شدن جنسی خود همه مسئولیتهای مادی زندگی را بر عهده گرفته است و پدرش از هر مسئولیتی مبراست. این تناقض وی را به لحاظ روانی هیچ و پوچ و عقیم می سازد و لذا نازائی ویژگی زن مدرن است. این تناقض در پسران بچه ننه نیز موجب عقیم شدگی و بی هویتی و انحرافات جنسی است. ...

 

از کتاب علم رحمت مطلقه استاد علی اکبر خانجانی

 169- کتاب صوتی (1) علم رحمت مطلقه – خلقت رحمانی وخلقت رجمانی - ۱۳۹۴ (The absolute mereiful seience)

169- کتاب صوتی (2) علم رحمت مطلقه – خلقت رحمانی وخلقت رجمانی - ۱۳۹۴ (The absolute mereiful seience)

169- کتاب صوتی (3) علم رحمت مطلقه – خلقت رحمانی وخلقت رجمانی - ۱۳۹۴ (The absolute mereiful seience)

169- کتاب صوتی (4) علم رحمت مطلقه – خلقت رحمانی وخلقت رجمانی - ۱۳۹۴ (The absolute mereiful seience)

169- کتاب صوتی (5) علم رحمت مطلقه – خلقت رحمانی وخلقت رجمانی - ۱۳۹۴ (The absolute mereiful seience)

169- کتاب صوتی (6) علم رحمت مطلقه – خلقت رحمانی وخلقت رجمانی - ۱۳۹۴ (The absolute mereiful seience)

169- کتاب صوتی (7) علم رحمت مطلقه – خلقت رحمانی وخلقت رجمانی - ۱۳۹۴ (The absolute mereiful seience)

169- کتاب صوتی (8) علم رحمت مطلقه – خلقت رحمانی وخلقت رجمانی - ۱۳۹۴ (The absolute mereiful seience)

169- کتاب علم رحمت مطلقه – خلقت رحمانی وخلقت رجمانی - ۱۳۹۴ (The absolute mereiful seience)

نرخ محبت

۷ بازديد

نرخ محبت

درحیات زمینی ھر چیزی قیمتی دارد . خداوند که خود اسوه عشق و ایثار مطلق است این واقعیت را به بشر گوشزد می کند که حیات دنیا کالائی است که فروش آن به مفت و مجانی به خدا ارزش این تجارت را دارد و مابقی تجارتھا سراسر زیان است .
و امّا غیر تجارت ترین و یا به لحاظی گران قیمت ترین کالاھا ھمانا عشق و محبّت است . آیا  شما تا کجا وبه چه قیمتی حاضرید که محبّت کنید و به آن ادامه دھید و محبّت کردن را به صرفه می دانید ؟
بی تردید محبّت تنھا کالائی است که مشتریان بسیار بسیار فراوان دارد ولی ھیچکس حاضر نیست نرخی برایش بپردازد و بلکه در اکثر موارد جواب محبّت ، جفا و خیانت و عداوت و انتقام است . اینست که در دوران حاکمیت مطلقه پول ، محبت یک کالای بی ارزش و نایاب است . مسئله اصلی اینست که آنکه محبّت می کند خودش بیشتر به آن محتاج است و اینست که مخاطبانش تازه منّت ھم می نھند تا محبّتی را بپذیرند .
این داستان ھمیشگی محبّت در تاریخ بشر بوده است . و امّا اھل محبت تا کجا و به چه حدّی از منّت پذیری و جفاپذیری حاضر است که به محبت خود ادامه دھد .
اھل محبّت بایستی از مال و وقت و انرژی و احساس و فکر و تن خود سرمایه کند و گاه به قیمت حیثیت خود و حتّی جان خود و گاه انواع تھمتھای دیگر از جمله کفر و الحاد به پیش برود . و کسی که محبّت را کل ھدف زندگی خود می سازد بایستی از ھمه اینھا به نوبت عبور کند و نھایتاً دل خود را ھم قربانی نماید آنجا که محبوب فرد کل جریان محبت را توطئه و خیانت و مکر می نامد و حتّی جادوگری . فقط انبیای بزرگ و اولیای خدا این راه را تا به آخر طی نموده اند . ما بقی بشر ، بسیاری که ھرگز براین وادی که وادی انسانیت است وارد نمی شوند و ما بقی ھم بین راه پشیمان شده و باز می گردند و از خدا و خلقش کینه می کنند .
بھر حال نرخ محبت نرخی مطلق است و به قیمت کل حیات و ھستی است و فقط عاشقان فنا (خدا) این راه را طی می کنند .

از کتاب " دائرة المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی - جلد پنجم ص 278

کتاب صوتی (1) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (2) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (3) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (4) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (5) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (6) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (7) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (8) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (9) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (10) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (11) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (12) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (13) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (14) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (15) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (16) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (17) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (18) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (19) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (20) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (21) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (22) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (23) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (24) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (25) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (26) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب صوتی (27) دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

کتاب دائرة المعارف عرفانی ۵ (فلسفه اقتصاد،فلسفه تاریخ،فلسفه سیاست،فلسفه علوم وفنون،فلسفه فرهنگ وجامعه)

عرفان دجالی و اینترنتی

۹ بازديد

عرفان دجالی
2791- و جالبتر اینکه عمده این سران و پیروان عرفانهای جنی و دجالی به اعتراف خودشان تا قبل از ورود به این مهلکه کمترین باور دینی و معنوی و عرفانی هم نداشته و بناگاه و بر حسب یک پیامک یا چت و سرچ اینترنتی به آنی " عارف " شده و کشف و کرامات یافته اند و تبدیل به یک جن حلقه ای شده اند و به لشکریان شیطان پیوسته اند و اینک آشکارا شیطان را می پرستند! و جالبتر اینکه اکثر اینان در سرچهای اینترنتی به جستجوی یک پورنوی جاندار بناگاه عارف از آب در آمده اند! پس به زبان ساده می توان گفت که این عرفان پورنوگرافیکی است چون هر چیزی یک راز عرفانی دارد ولی امام این عرفان شیطان است که دیالکتیک خودش را دارد که سراسر مکرهای دیالکتیکی است و ماجراجوئی های دیالکتیکی که البته عواقبی مهلک دارد که گاه علاجی هم جز مرگ ندارد.

 

از کتاب دیالکتیک دیالکتیک 

استاد علی اکبر خانجانی

 

166- کتاب صوتی (40) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (41) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (42) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (43) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (44) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (45) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (46) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (47) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (48) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (49) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (50) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

 

166- کتاب دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology

افسردگی (بیماری عصر مدرنیزم)

۶ بازديد

افسردگی

(بیماری عصر مدرنیزم)

 

در ھیچ دوره ای از تاریخ ھمچون عصر جدید ، بشر بازی و عیاشی نکرده است و تا این حد شکم و زیرشکمش سیر نبوده و نرقصیده است. و با اینحال بشر مدرن، افسرده ترین بشر تاریخ است و لذا بخش عظیمی از برنامه ھای فردی و حکومتی در جھت سرحال آوردن و شاد نمودن مردمان است و بودجه ھای کلانی به این امر اختصاص یافته و ھر روزی یک عیش جدید و داروی نشاط آور جدیدی به بازار می آید ولی گویا فقط افسردگی را حادتر و پیچیده تر می سازد. اینھمه گرایشات تخدیری و تحریکی و بزھکاریھا نیز درخدمت به عیش آوردن بشر است و بخش عمده ای از مفاسد و بحرانھا نیز محصول این تلاش مذبوحانه است.

گوئی کسی نمی داند که نشاط و امید وحیات امری قلبی و روحانی است و با این القاعات بیرونی اتفاقی نمی افتد الا اینکه دل آدمی، مأیوس تر می شود و عقده ھایش شدیدتر می گردد. ھر عضوی از وجود انسان غذائی دارد و دل نیز غذای خاص خود را دارد و غذای دل محبت است. و لذا افسرده گی معلول فقدان محبت است و دل انسانھا در قحطی بسر می برد تا آنجا که می میرد و خودکشی ھای رنگارنگ آغاز می گردد. و کانون محبت خانواده است که در قحطی محبت بسر می برد و لذا آدمھا ھمه از خانه بیزارند و در خیابان به جستجوی محبت ھستند.

واقعیت اینست که آدمھا از چشم خودشان افتاده اند و ھیچکس حتی قادر نیست که خودش را دوست بدارد زیرا براستی ھم موجودی دوست داشتنی نیست و گرنه آدمی ذاتاً خودپرست است. پس آنقدر زشت شده که حتی ذاتش ھم به او پشت نموده است. پس از دیگران توقعی نمی تواند بود. دلی که از خدا بیگانه شده باشد از کانون محبت بیگانه است. و آنچه که قلوب ما را از این کانون دور ساخته افکار متکبرانه و پلید ماست و اعمال زشت ما که محصول طبیعی افکار ماست. تکبر و غرور حاصل از رفاه و تکنولوژیھا و مالکیت ھا و مدارک و ادعاھای جعلی و آموزه ھای توخالی و دھان پرکن، قلوب ما را شقی و سنگ کرده است. تلویزیون و ماھواره و اینترنت و تبلیغات، لحظه ای بما مجال توجه به دلمان را نمی دھد تا حالی ھم از خودمان بپرسیم. و بناگاه احساس میکنیم که دیگر چیزی در ما نیست و آن نور زندگی است. و آنگاه بجای بازگشتن بخود و اصلاح افکار و امیال و اعمال خود روی به متافیزیک و دعا و نماز و مدیتیشن و جن و روح و ھیپنوتیزم و .... می آوریم که بیگانگیھا و

دیوانگیھای مضاعفند. نماز ودعا برای دلی که مرده مثل فاتحه خواندن بر اھل قبور است. بجای اینکه از راه آمده بازگردیم به تزئین و آرایش مرده می پردازیم و یا به جستجوی مقصرھا میپردازیم که چه کسانی موجب مرگ روح ما شده اند و البته الا خودمان. آری اینک که ھمه امکانات خوشبخت بودن فراھم است اصولاً کسی وجود ندارد که بخواھد خوشبخت شود زیرا کل دل وجان و روح ما خرج امکانات شده است. اینک فقط اتوموبیل و موبایل و کامپیوتر و تلویزیون وآپارتمان ما خوشبخت ھستند و لباسھای ما . ولی در داخل این فضا دیگر کسی نیست.

انسان تبدیل به اشیاء شده است و این یعنی مدرنیزم!

یاد آن بیماری افتادم که یک ملّاک بزرگ بود و بیماریش این بود که ھر چند وقت یکبار کل وسائل زندگیش را جمع می کرد و آتش میزد و با این روش میتوانست ادامه زندگی دھد. جز من کسی او را درک نمی کرد.

 

از کتاب " دائرة المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی جلد اول ص 189

کتاب صوتی (15) دائرة المعارف عرفانی ۱ (فلسفه آدم وحوّا،تعلیم وتربیت،ارتباطات،بهداشت ودرمان)

کتاب صوتی (16) دائرة المعارف عرفانی ۱ (فلسفه آدم وحوّا،تعلیم وتربیت،ارتباطات،بهداشت ودرمان)

کتاب صوتی (17) دائرة المعارف عرفانی ۱ (فلسفه آدم وحوّا،تعلیم وتربیت،ارتباطات،بهداشت ودرمان)

کتاب صوتی (18) دائرة المعارف عرفانی ۱ (فلسفه آدم وحوّا،تعلیم وتربیت،ارتباطات،بهداشت ودرمان)

کتاب صوتی (19) دائرة المعارف عرفانی ۱ (فلسفه آدم وحوّا،تعلیم وتربیت،ارتباطات،بهداشت ودرمان)

کتاب دائرة المعارف عرفانی ۱ (فلسفه آدم وحوّا،تعلیم وتربیت،ارتباطات،بهداشت ودرمان)

 

بطلان منطق علیتی

۵ بازديد

بطلان منطق علیتی

2654- آیا سرما موجب سرماخوردگی، گرما موجب گرمازدگی، ویروس Hiv موجب بیماری ایدز، ثروت موجب آسایش و کم پولی موجب بدبختی و ... می شود؟ عقل و ایمان توحیدی و شیعی به ما می گوید: خیر! زیرا ما به عقل علیتی در امر سرنوشت بشری اعتقاد نداریم چونکه معتقدیم که پدیده های جهان هستی علت و معلول همدیگر نیستند بلکه همه پدیده ها فقط یک علت واحد و بلاواسطه دارند و آن خداوند عالمیان است که ارحم الراحمین است و عادل و حافظ مومنان! اگر به این حق ایمان داشته باشیم ( و نه فقط شعارش را بدهیم ) آنگاه از اینهمه معلولیت و علیل بودن در سیطره منطق علیت رها می شویم.

 

از کتاب دیالکتیک دیالکتیک

 

166- کتاب صوتی (40) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (41) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (42) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (43) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (44) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (45) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (46) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (47) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (48) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (49) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (50) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

 

166کتاب دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology

فرشته عذاب

۱۰ بازديد

فرشته عذاب
1886- حقیقت اینست که واژه عشق به محض جاری شدن بر زبان ادعاکننده اش قبل از طرف مقابلش، خود ادعا کننده اش را واژگون می سازد و دیوانه می کند و سپس طرف مقابلش را. و لذا پایان این تراژدی ، دو انسان از هم دریده شده می باشد.

1887- در اینجا و از این منظر، عشق همچون فرشته عذابی می ماند که بر خودپرست ترین آدمها فرود می آید که توان کمترین تعامل و گفتگو و تفاهم با غیر خود را ندارند تا چه رسد به گفتگوی با ضد خود. و این راز حاکمیت و غوغای واژه عشق در دورانی است که انسانها بواسطه سلطه جهانی منطق علیت برابری و ریاضیاتی و تکنولوژیکی، به نهایت خودپرستی رسیده اند. پس از این منظر واژه عشق، فرشته نجات هم محسوب می شود ، نجات از اشد خودپرستی بر آستانه نابودی. و بدینگونه قیامت باطنها برپا می شود ...

 

از کتاب دیالکتیک دیالکتیک استاد علی اکبر خانجانی

نفرت از دروس تاریخ و جغرافیا

۶ بازديد

نفرت از دروس تاریخ و جغرافیا
2146- من فکر می کردم که درس تاریخ و جغرافی در مدارس و دانشگاههای ایران است که اینقدر منفور است دیدم در دانشگاههای آمریکا هم در جرگه واحدهای درسی اجباری و منفورترین دروس برای همه رشته هاست و دانشجویان این واحدها را برای آخرین ترم می گذارند و با بی سوادترین اساتید که بتوانند طوری از شرش راحت شوند. در حالیکه این دروس بر حسب تعریف لااقل برای محصلین و دانشجویان طالب معلومات بایستی در جرگه دروس شیرین و مطلوب باشند ولی چرا اینقدر منفورند؟ این همان سرّ نژادپرستی نهفته در این دروسی است که هر طالب علمی را ناخودآگاه بیزار می سازد. عظمت ها و قداست های دروغین! عشق دروغین آب و خاک و نژاد و تاریخ! عشق دروغین خودیت های کاذب و خودپرستی هائی که در وجدان هر انسان بیداری منفور است زیرا ضد حقیقت انسان است زیرا انسانیت نفس واحده است و هیچ فرد و گروه و ملتی نمی تواند منهای سائر جوامع بشری سعادتمند شود!

از کتاب دیالکتیک دیالکتیک استاد علی اکبر خانجانی

166- کتاب صوتی (15) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (16) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (17) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (18) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (19) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (20) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (21) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (22) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (23) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (24) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (25) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

حدیث نفس با خویشتن

۵ بازديد

حدیث نفس با خویشتن

1333- همه انسانها بلاوقفه در خواب و بیداری با خود سخن می کنند و این همان حدیث نفس است که در حقیقت گفتگوی ذهن با دل خویش است که همان گفتگوی خود با ضد خود است به شرط آنکه دل آدمی زنده و ناطق باشد و دربش بواسطه شیاطین مسدود و مصادره نشده باشد که در غیر اینصورت گفتگوی ذهن با دل چیزی جز گفتگوی انسان با شیطان نیست و مشورت با شیطان. ولی گفتگوی ذهن با دلی که دارای حفاظت و عصمت است همان مقام حدیث است و حاصل این گفتگو کلام الله است که این مختص اولیای الهی است.

 

از کتاب دیالکتیک دیالکتیک استاد علی اکبر خانجانی

166- کتاب صوتی (15) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (16) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (17) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (18) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (19) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (20) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (21) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (22) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (23) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (24) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

166- کتاب صوتی (25) دیالکتیک دیالکتیک (مذهب رندان) - ۱۳۹۳ (Dialecticology)

گناه

۹ بازديد

درباره گناه از سخنان امام علی (ع)

 

اصل بر این نیست که گناه نکنید بلکه بر آن است که توبه کنید .

دوستی با دنیا ، منشأ گناه است .

ترس، بزرگترین گناھان است .

بدترین گناه تو آن گناھی است که ناچیزش می دانی .

عمل کردن بر خلاف علم خویش، گناه کبیره است .

آنکه نادانسته گناه می کند از گناه بر کنار است و عذابی ندارد .

کسی که گناه را درک می کند بر آستانه رستگاری قرار دارد .

عقل موجب دوری از گناه است .

گناھکار رسوا کننده خویشتن است .

گناھی که تو را اندوھگین کند در نزد خدا بھتر از ثوابی است که تو را مغرور نماید .

سکوت بر گناه دیگران مشارکت در گناه است .

مردم بواسطه زیادی گناه است که از مرگ می ترسند .

ھیچ گناھی نیست الا در اطاعت از خویشتن .

جھل گناه است .

گناه موجب از بین رفتن عقل است .

آرزوھا کارگاه توجیه گناه ھستند .

 

از کتاب " دائرة المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی جلد ششم ص 27

 

 کتاب صوتی (1) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (2) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (3) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (4) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (5) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (6) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (7) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (8) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (9) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (10) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (11) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (12) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (13) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (14) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (15) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب صوتی (16) دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

کتاب دائرة المعارف عرفانی ۶ (فلسفه مکاتب،فلسفه عرفان،فلسفه عشق و ارادت)

عشق حق جوئی

۷ بازديد

عشق حق جوئی 
1101- انسان بمیزانی که به فقر و مرگ و نیستی نزدیکتر می شود به غنا و حیات و هستی جاوید دست می یابد. این اساس شرعی و تجربی دیالکتیک جان انسان است. بودا بعنوان بزرگترین حکیم دیالکتیکی مشرق زمین نیز شاهزاده ای آماده جلوس بر تخت سلطنت بود که به عشق حق جوئی گریخت و عمری را همچون گدایی ناشناس زیست تا توانست هسته مرکزی خودیت جانش را بشکافد و ضد خودش را برون افکند و با حیات جاوید ( نیروانا) متحد شود. 

 

از کتاب دیالکتیک دیالکتیک